Bibblan

Svart klädsel är bäst. Inte för att det skulle vara typ "sorgens färg" eller nåt, utan för att man slipper tänka på färgkombinationer.

När jag var på biblioteket idag, fanns där en konstutställning. Modern konst-ish. Vita bakgrunder med streck, ifyllningar och osammanhängande texter. Det fick mig att känna mig avslappnad. Det var ingen annan där och kollade på tavlorna. Läste i gästboken. "Hur kan konstföreningen gå med på att ställa ut sån här smörja? Tavlorna 3,4... skulle kunna måla 5st såna på 20 min och sälja för 5kr.. Tavla 2... " Kommer inte ihåg exakt vad det stod, men den som skrivit det hade tydligen blivit stött av utställningen. Till sist stod det BLÄ! med versaler. Hade velat ta bild på det men min mobil kan inte ta bilder längre, synd. Hade velat skriva Jag gillade det iaf. Men hade ingen penna. Tog en av konstnärens visitkort. Kanske mailar människan, säger att jag iaf gillade det, men att jag inte hade någon penna. Eller så gör jag det inte.

Lånade Dostoijevskijs Brott & Straff och En underjordisk dagbok, samt Keseys Gökboet. Filmen gillade jag ju.

Efter det gick jag och mamma till ICA, för att köpa diverse vegetariska varor. Hälsans kök. Smakade på lite ostar. På väg ut därifrån stötte vi på Jurate med familj. Blev gladare av det. Hon sa dock att jag såg trött ut. Efter att hon hade sagt det började jag direkt le och sa "ja men ja, jag ÄR trött.. vad Adell har blivit stor" För det hade hon, även om hon fortfarande satt i barnvagn. 

Nyss kom vi hem, snart ska vi gå på bio och se nån (antagligen) halvbra film, bara för att gå på bio. Tja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0